Blogger jeg følger

mandag 25. oktober 2010

Wiki

Ny registreringsrunde for å kunne skrive inn i PBwiki. Jeg skriver et kort innlegg om boken "Ein vakker dag" av Gavalda, som jeg akkurat har lest, og lagrer, men skjønner ikke helt brukergrense-snittet. Blir litt utålmodig, og gir litt opp prosjektet... Går inn og sjekker lokalwiki og finner veldig lite om Asker der. Synd, Lokalwiki må jo være ypperlig for å samle lokal kunnskap!

Sjekker om Asker bibliotek har artikkel på Wikipedia og finner at vi har hatt tidligere, men den ble fjernet med spørsmål om opphavsretten var brutt (pga kopi av tekst fra våre nettsider). Tenker at vi bør ha en artikkel der og registrerer meg som skribent. Skriver bare 2-3 setninger, fordi jeg må sjekke ut innhold i en evt utdypende artikkel med kolleger. . Lager en lenke nederst til våre nettsider og lagrer.
Lenke: Asker bibliotek på Wikipedia

1 kommentar:

  1. Si fra om du ikke får det til! Jeg er enig med deg i at brukergrensesnittet ikke akkurat er intuitivt!

    SvarSlett