Blogger jeg følger

mandag 25. oktober 2010

Jobbe i nettskya med feks Google docs

Begrepet ' Nettskya' sa meg ikke så mye første gang jeg hørte det, trodde det hadde med "skyer" av emneord å gjøre. Forstår etter kurset at det er en felles betegnelse for bruk av åpne nettverktøy som man ikke trenger å laste ned til egen PC - og som egner seg for deling. Feks dersom to skal produsere en rapport sammen eller lage en presentasjon sammen, og kanskje jobber på PCer med ulike program og ulike versjoner av program. Man kan skrive inn i samme dokument (versjonskontroll).

Google.docs virker besnærende. Den godtar de fleste vanlige filformater og har program for både tekst, regnark og presentasjoner.

1 kommentar:

  1. Jeg er veldig glad i Google Docs, må jeg innrømme. Syns det er kjempekjekt å kunne jobbe på samme dokument fra flere steder.
    Det eneste jeg har hatt trøbbel med er å importere dokumentene som pdf-filer ned på egen maskin. Noen ganger har oppsettet blitt litt rart. Det har jeg løst ved å lagre dokumentet på skrivebordet, åpne i vanlig tekstbehandlingsprogram og deretter eksportere som pdf-fil.

    SvarSlett